Kiyoshi Kurosawa
黒沢清

Kiyoshi KurosawaJapānaDzimšanas datums: 19.07.1953
Dzimšanas vieta: Kobe, Japāna
Lomas: Režisors (5) / Scenārija Autors (4)

Biogrāfija

Kiyoshi Kurosawa ir pazīstams japāņu režisors, kurš dzimis 1953. gada 19. jūlijā Kobē, Japānā.

Uzsākot runāt par šo režisoru, uzreiz ir jāmin, ka viņam nav nekāda sakara ar slaveno Akiru Kurosawu.

Kiyoshi studējis socioloģiju Rikkyo universitātē. Tieši savos studiju gados viņš uzņēmis savu pirmos video materiālus – 8mm īsfilmas. Iedvesmu filmu uzņemšanai viņš smēlies no kino akadēmiķa Shigehiko Hasumi.

1980. gadā viena no šīm īsfilmām ("Shigarami Gakuen"), ieguva balvu PIA neatkarīgo filmu festivālā, kas arī pavēra jaunajam Kiyoshi iespēju darboties asistenta amatā pie tādiem cilvēkiem, kā Shinji Somia, Banmei Takahashi, Kazuhiko Hasegawa un citiem.

1983. gadā Kiyoshi pavērās iespēja, pēc Nikkatsu Studio pasūtījuma, režisēt savu pirmo darbu "Kandagawa Wars". Šis darbs lielākā vai mazākā mērā bija porno filma, tomēr Kiyoshi producentiem vēlējās parādīt, ka ir perspektīvs režisors, tāpēc filmā starp seksa ainām varam redzēt arī vairākus sakarīgus dialogus.

Režisora nākamajā darbā "Joshi Daisei: Hazukashi Seminar" bija tik maz kailuma un seksa ainu, ka Nikkatsu kompānija izrādīja pamatīgu neapmierinātību ar Kiyoshi darbu, tāpēc atteicās šo filmu izrādīt plašākai auditorijai.

Tomēr sadarbībā ar citiem režisoriem, Kiyoshi rediģēja saturu un filma piedzīvoja savu dienasgaismu 1985. gadā ar nosaukumu "The Excitement Of The Do-Re-Mi-Fa Girl".

Bet Nikkatsu kompānija bija ļoti neapmierināta ar Kiyoshi rīcību un uzskatīja, ka režisors kompānijas vadītājus mēģina padarīt par muļķiem... Rezultātā Kiyoshi tika uz četriem gadiem ievietots kompānijas melnajā sarakstā.

Tā kā viņš nevarēja uzņemt filmas, Kiyoshi atgriezās Rikkyo Universitātē, šoreiz jau lektora amatā. Viņa studentu vidū bija tādas personības, kā Makoto Shinozaki un Shinji Aoyama.

1988. gadā Kiyoshi atgriezās pie kino veidošanas ar šausmu filmu "Sweet Home" – stāstu par apsēstu māju. Filma ir zīmīga ar to, ka kā grima mākslinieks šajā filmā darbojās neviens cits, kā Holivudas leģenda Dick Smith. Tomēr Kiyoshi atgriešanās nebija visai veiksmīga, jo pirms iznākšanas uz lielajiem ekrāniem, producents pārrediģēja filmu un izlaida to uz video.

Tā šim režisoram atkal iestājās karjeras pauze un nākamā iespēja radīt filmu, Kiyoshi parādījās pēc trijiem gadiem, kad viņš sēdās režisora krēslā pie darba "The Guard From The Underground" (1992). Pārsteidzošā kārtā filma kritiķu un skatītāju aprindās tika uzņemta diezgan pozitīvi.

Papildus tam, Kiyoshi eseju publikācijas par tēmu - filmas un to radītāji - "Eizo No Charisma", kopumā palīdzēja šim cilvēkam ielauzties un rehabilitēties režisoru aprindās.

90-to gadu sākumā Kiyoshi uzvarēja stipendiju konkursā ko piedāvāja Sundance institūts. Šī stipendija režisoram pavēra iespēju doties kino studijās uz Ameriku.

Pēc studijām, 90-to gadu vidū, Kiyoshi veidotie darbi ("Doa 3", "Suit Yourself Or Shoot Yourself", u.c.) bija pārsvarā domāti televīzijām un tika izlaisti uz video. Šajā laikā režisors tikai turpināja izkopt savu specifisko kino radīšanas stilu.

Vizbeidzot 1997. gadā iznāca darbs "Cure", kas režisoram atnesa internacionālu slavu. "Cure" stāsta par dīvainām sēriju slepkavībām...

Pēc "Cure" panākumiem, 1998. gadā Kiyoshi nolēma paeksperimentēt un vienlaicīgi izlaida divas filmas "Eyes Of The Spider" un "Serpent's Path". Šo filmu īpatnība ir tā, ka abus darbus vieno gan sižets (tēvs atriebj sava bērna slepkavību), gan arī galvenās lomas atveidotājs (Sho Aikawa).

Pēc neilga laika uz ekrāniem iznāk "License To Live" – humoristiska drāma par jaunieti, kurš, atmostoties pēc 10 gadu atrašanās komā, nolemj pārveidot savu dzīvi un ģimeni.

1999. gada notikumi režisora darbībai piesaista milzīgu kritiķu uzmanību, jo iznāk darbs "Charisma", kurš ātri vien kļūst populārs gan kritiķu, gan skatītāju aprindās.

2001. gadā režisors ar filmu "Kairo" pierāda, ka spēj radīt savdabīgu un jautājumu ģenerējošu kino. "Kairo" jeb "Pulse" kļūst par gada tirpu rosinošāko šausmu filmu, kuras veidošana izmaksāja diezgan lielu naudas žūksni.

2003. gadā iznāk filma "Bright Future" ar Japānas zvaigznēm Tadanobu Asano un Jo Odagiri galvenajās lomās. Mazliet eksperimentālā filma, kura uzņemta ar 24P HiDef kamerām mazliet apmulsināja vairākus skatītājus, tomēr tie joprojām turpināja atbalstīt režisora karjeru.

Tajā pat gadā iznāk ar "Doppelganger", kurā galveno lomu atveido režisora favorītaktieris Koji Yakusho.

Vairāki kritiķi Kiyoshi darbus palika zem milzīgas lupas, lai analizētu un izprastu režisora vizuālo informāciju, bet tikmēr iznāk arī Kiyoshi Kurosawas nākamie darbi - īsfilma "Ghost Cop", kā arī šausmu filma "Loft".

Kā par saviem darbiem runā pats režisors, tad "Es vienmēr vēlos radīt filmas, kuras radītu nākotni. Bet kāds ir mūsu informācijas un rīku klāsts, lai šādu ideju varētu realizēt? Tikai pagātne. Tāpēc vienīgais veids kā radīt filmu, kura nelīdzinās nevienai citai, ir novērtējot un saprotot pagātnes sasniegumus, lai kādu dienu varētu pārvarēt tos"

Rediģēta: 06.07.2006



Kiyoshi Kurosawa
Darbu Saraksts

Režisors

1. Doppelganger (2003)
...aka "Dubultnieks"
2. Bright Future (2003)
...aka "Gaišā Nākotne"
3. Pulse (2001)
...aka "Pulss"
4. Cure (1997)
...aka "Zāles"
5. Kandagawa Wars (1983)
...aka "Kandagavas Kari"

Scenārija Autors

1. Doppelganger (2003)
...aka "Dubultnieks"
2. Bright Future (2003)
...aka "Gaišā Nākotne"
3. Pulse (2001)
...aka "Pulss"
4. Cure (1997)
...aka "Zāles"

Galerija
Kiyoshi KurosawaKiyoshi KurosawaKiyoshi KurosawaKiyoshi Kurosawa
Kiyoshi KurosawaKiyoshi KurosawaKiyoshi KurosawaKiyoshi Kurosawa
Atsauksmes datu bāzē: 592
Meklēt atsauksmi:
Laikrādis:

Šodien ir: 2023. gada
01. decembris

Ziņu Arhīvs
Jaunpievienotās filmas:
Crows Zero II
Woochi: The Taoist Wizard
Happy Flight
My Darling Is A Foreigner
Instant Numa
Sadarbības Partneri:
Follow amdblv on Twitter
Jaunpievienotās personas:
Takeshi Kitano
Tomoyuki Tanaka
Shinobu Terajima
Masamune Shirow
Aoi Miyazaki
Drīzumā:
Tekken (Japāna)
Iesakām:
Blue Spring (Japāna)
Blue Spring
©AMDB 2004-2015


Valid RSS
Valid HTML 4.0 Transitional
[Valid CSS]
Atpakaļ

Par AMDB | Autori | Autortiesības | Atribūtika | RSS | Galvenā